That's my dog!

Mattias tog med sig vovven Lauri till värnamo för att köpa ny fälgar till lillbilen. Sagt och gjort.. På vägen hem skulle han stanna till i gripenberg hos sina föräldrar för att försöka laga något på bilen, vet inte vad det var.. När dom var klara så släppte han in hunden där bak i bilen, men självklart hoppar han fram. Vi har en liten knapp vid handbromsen där man kan låsa hela bilen. Min hund hoppade som sagt fram och kom självklart åt den där lilla rackans knappen.. Och plopp så var bilen låst.. Summan av kardimumman är att Mattias nycklar satt i bilen.. Haha, i ca 1 timme sprang Mattias, Marita och Svenne runt bilen för att försöka få Lauri att hoppa rätt på knappen igen.. Utan framgång! Tillslut kom dom på den brilljanta idéen att vår hund älskar falukorv. Så Mattias sprang och vevade med en falukorvsskiva runt bilen och tillslut träffade Lauri rätt.. Hade kunnat betala halva lönen för att se Mattias springa runt med falukorv ilsken som ett bi.. Runt, runt och runt!!

Min dag har varit trevlig som attan. Fikade först med Sandra sen senare var jag, Mike Tyson (Wilgott), Malin, Algot, Sandra, Silas och Eve hos Malin och fikade.. Dagen slutade med lite lek i lekparken.. En väldigt bra dag!

Gillar inte alls att ett barn puttade min älskade bebis idag på dagis.. Men självklart är det sånt som händer.. Pannan är nästan helt läkt nu, men näsan ser inte jätte fin ut och nu ytterligare ett blåmärke på kinden.. Men man kan ju inte vara med hela tiden.. Även om jag önskar det mest av allt.. Min bebis är mitt liv, mitt allt! Han har hela mitt hjärta i sin lilla hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0