Kära vänner!

Nu börjar Anna Ankas jul. Det har blivit lite utav ett favvoprogram för mig!

Idag har jag varit riktigt duktig faktiskt. Jag har bakat gräddkola som jag ska bjuda min kära familj på! Fast man får inte smaka innan julafton, om man inte har gjort kolan vill säga. Så jag får äta hur mycket jag vill..

Vad har jag mer hittat på idag? Jag har varit på långpromenad med Hanna. Och druckit massor av kaffe har jag med gjort..
Knytet är i allra högsta grad gnällig nu, och har varit dom sista dagarna.. Kan det bero på det där risgrynet som är så otroligt gulligt i hans lilla mun? Det tro jag nog bestämt! Satt och läste barnläkarboken om tänder innan. Där står det så har ungefär: Du kan tryggt fortsätta amma ditt barn även när första tanden kommit, då dom inte kan bita med 1 tand.. In my ass! Jag satt i sängen innan och ammade medans Mattias låg bredvid och kollade på tv. Wilgott blev nyfiken av ljudet och skulle vända på huvudet.. Då han inte ville släppa taget så bet han tag.. AjAjAjAj! Första reaktionen är ju att slänga iväg det som gör en så illa. Tur att man har självbehärskning.. Han tittade på mig med stora ögon och släppte taget när jag satt där och gastade rakt ut. Han bara suckade och sög tag igen. Jaja, det jag skulle komma till var iallafall att han bet så hårt att det började blöda! Stackars mig!

Nu är det snart julafton.. Jag är som sagt som ett barn.. Så nu ligger jag på kvällarna och funderar och funderar.. Det bästa med att ha 2 familjer är ju att tomten kommer två gånger! I LOVE tomten.. Det är så spännande när det knackar på dörren och han kommer in med den stora säcken full av härliga julklappar.. Även om jag räknas som vuxen i år och inte kommer få särskilt många klappar är det nog ändå bland det bästa på hela året! Wilgott får ju och det är ju minst lika kul!

Nu ska jag gå och hämta mig en gräddkola och snaska på! Det är mumsfillibaba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0